Szkoła Podstawowa nr 12


Idź do treści

Menu główne:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Aktualności 2017/2018

Dnia 16.04.2018 w auli III Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Dąbrowskiej odbył się X Jubileuszowy Konkurs Pięknego Czytania. Organizatorami konkursu byli: Biblioteka Pedagogiczna w Płocku, Książnica Płocka im. Władysława Broniewskiego – Filia nr 3 oraz Zespół Szkół Nr 3 w Płocku.
W konkursie wzięły udział dzieci z Płocka oraz z powiatu płockiego.
Naszą szkołę reprezentowało 4 dzieci:
W kategorii klas IV - VI: Laura Bednarska oraz Kacper Kosowski,
W kategorii klas VII i gimnazjum: Alicja Sułek oraz Emilia Wysocka, która zajęła I miejsce.
Bardzo dziękujemy naszym uczniom za piękne przedstawienie wybranych utworów.
Honorowy patronat nad Konkursem objął Marszałek Województwa Mazowieckiego Adam Struzik. Patronami medialnymi są Tygodnik Płocki, Petronews Płock oraz Radio RPL FM Płock.

„WŁĄCZ MYŚLENIE”
Kontynuując realizację projektu „Włącz myślenie” uczniowie klas VII naszej szkoły uczestniczyli w dwóch lekcjach z wykorzystaniem narzędzi TOC.
Wykorzystując narzędzie Drzewko Ambitnego Celu uczniowie przygotowali pisanki do klasowego koszyczka. Ich zadaniem było narysowanie lub wklejenie do przygotowanego szablonu symboli wielkanocnych oraz podpisanie ich w języku niemieckim.
Natomiast podczas jednej z lekcji dotyczącej struktur gramatycznych posłużyliśmy się narzędziem Gałązka Logiczna. Przy jej użyciu uczniowie rozpisywali odmianę poznanych czasowników rozdzielnie złożonych przez liczby i osoby.
Praca narzędziami TOC dostarczyła nam wiele zabawy. Mamy też nadzieję, iż pozwoli ona zachować nam zdobytą wiedzę na długi czas.
Teraz przed nami jeszcze jedna lekcja, którą chcemy podzielić się z zaproszonymi gośćmi oraz warsztaty, które w rewanżu przygotowali dla nas uczniowie klasy drugiej IV Liceum Ogólnokształcącego w Płocku.
Wkrótce znów się odezwiemy … :)

"Nie żyjemy, aby umierać,
ale umieramy, aby żyć wiecznie"
(Michael Buchberger)
Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość, że 9 kwietnia 2018r.
odszedł do Pana śp. Ksiądz Prałat Władysław Stradza - pierwszy proboszcz, budowniczy kaplicy i kościoła
oraz twórca wspólnoty parafii św. Józefa,
prawdziwy Przyjaciel naszej Szkoły.
Spokój Jego Duszy

Kodowanie na lekcjach języka polskiego? Dlaczego nie?
Na lekcjach języka polskiego w klasach szóstych, podczas omawiania „Bajek robotów” Stanisława Lema, uczniowie udowodnili, że literatura może mieć związek z logicznymi łamigłówkami, a nawet matematyką. Analiza treści opowiadań science-fiction pozwoliła na jednoczesną zabawę szyfrowaniem. Szóstoklasiści wykorzystali różnorodne kody do utajnienia treści i zadań związanych z omawianą wcześniej na lekcjach lekturą. Oprócz tradycyjnych form, takich jak szyfrowane kłódki, łamigłówki obrazkowe i rebusy, uczniowie wykorzystali także aplikacje do kodowania typu QR, a także kody ułamkowe czy szyfr Cezara. Stworzone wcześniej roboty, będące odwzorowaniem tych z opowiadań Lema, miały w swych wnętrzach ukryte skarby, do których rywalizujące ze sobą drużyny mogły się dostać jedynie poprzez złamanie kodu i rozszyfrowanie wielu skomplikowanych łamigłówek związanych z treścią opowiadań. Uczniowie jak zawsze twórczo podeszli do tematu, udowodnili, że nauka może być przyjemnością.

Już kolejny rok wzięliśmy udział w Dniach Bezpiecznego Internetu (DBI), które obchodziliśmy w naszej szkole od 12 lutego pod hasłem „Dzień Bezpiecznego Internetu: TWORZYMY KULTURĘ SZACUNKU W SIECI”. Szacunek to pojęcie, które zawiera w sobie bardzo wiele treści. To istotna wartość, bez której nie zbudujemy kultury zrozumienia, zaufania i tolerancji. Brak poszanowania innych osób, ich prywatności czy odmiennych poglądów skutkuje niepokojącymi zjawiskami, które pojawiają się w internecie m.in. cyberprzemocą, hejtem, sekstingiem, ksenofobią. Podczas obchodów DBI 2018 chcieliśmy podkreślić także to, że szacunek jest ważny nie tylko w odniesieniu do świata, innych ludzi, ale także do własnej osoby – jest wsparciem w ochronie naszej prywatności, a także w budowaniu reputacji. Internet to narzędzie, które młodzi ludzie intensywnie wykorzystują do komunikacji, a dobre i pozytywne relacje są oparte na poszanowaniu drugiej strony. "Dzień" to tylko nazwa umowna, ponieważ w praktyce jest to cykl zajęć poświeconych bezpieczeństwu uczniów w sieci Internet, na których omawiane są zagadnienia dotyczące niebezpieczeństw i prawidłowych zachowań w sieci jak i w świecie realnym. Podczas zajęć komputerowych i informatyki oglądaliśmy filmy pt. „Plik i Folder – Odkrywcy Internetu” – edukacyjny projekt dla dzieci udostępnionych na www.saferinternet.pl Wirtualni bohaterowie – Plik i Folder – wspierają dzieci w ich codziennych sytuacjach, np. pomagają kiedy Ula staje się ofiarą cyberprzemocy, wspólnie zakładają bloga dla Kasi, próbują także pomóc Tomkowi, którego bez reszty pochłaniają gry komputerowe, a także uczą, jak mądrze korzystać z informacji dostępnych w Internecie. Do każdego z filmów przygotowane zostały propozycje ciekawych zajęć lekcyjnych, związanych z tematyką danego odcinka. Pomogły one wspólnie wypracować w klasie zasady bezpiecznego i rozsądnego wykorzystywania nowych technologii. Tematyka poruszana w poszczególnych odcinkach „Plik i Folder – Odkrywcy Internetu”: @Fajna zabawa, ale... – porusza problem nadmiernego korzystania z Internetu i komputera, nadużywania gier komputerowych @Nie ufaj bezgranicznie sieci – uczy krytycznego podejścia do informacji znalezionych w sieci @Głupi żart – dotyka problemu cyberprzemocy @Wyraź siebie – pokazuje, jak można w pozytywny sposób wykorzystać sieć do przedstawienia swojej pasji. Film „Plik i Folder – Odkrywcy Internetu” powstał w ramach projektu edukacyjnego „Przygody Plika i Foldera w sieci”, który prowadzony jest przez instytut badawczy NASK od 2010 r. przy współpracy Zygzakami, w ramach programu „Bądźmy Bezpieczni w Internecie”. Podczas zajęć omawialiśmy poruszane problemy w poszczególnych odcinkach. Rozwiązywaliśmy krzyżówki, rebusy, wysyłaliśmy pozytywną energię do innych osób mówiąc im coś miłego. Przybliżyliśmy pojęcie cyberprzemocy i zachowań z nim związanych oraz jak należy zachować się gdy jesteśmy świadkami lub ofiarą cyberprzemocy. Przypomnieliśmy telefony zaufania, gdzie można szukać pomocy. Została wykonana gazetka ścienna. Uczniowie klas 4-7 wykonali plakaty nt. „Dzień Bezpiecznego Internetu: TWORZYMY KULTURĘ SZACUNKU W SIECI”, które zostały zaprezentowane na holu naszej szkoły. Dni Bezpiecznego Internetu w naszej szkole przygotowała nauczycielka zajęć komputerowych i informatyki Agnieszka Petrykowska – Chmielewska

5 kwietnia 2018r uczniowie klasy 2b, 3a i 3d uczestniczyli w warsztatach archeologicznych prowadzonych przez Panią Agnieszkę i Pana Pawła, archeologów, absolwentów Uniwersytetu Warszawskiego, którzy zajmują się edukacją archeologiczną oraz popularyzacją nauki. Uczniowie klasy 3a brali udział w zajęciach „Kto mieszka w piramidzie?”. Podczas zajęć uczniowie dowiedzieli się jak wyglądał zwykły dzień niezwykłego Egipcjanina. W czasie warsztatów zobaczyli między innymi jak wykonać papirus, odczytywali staroegipskie kartusze, wykonywali egipski instrument muzyczny oraz egipskie kosmetyki. Przeprowadzili także prawdziwą mumifikację! Uczniowie klasy 2b uczestniczyli w zajęciach „Czasem na glinie, czasem na pergaminie”. W trakcie zajęć uczniowie poznawali starożytne sposoby przekazywania informacji, zobaczyli jak wykonuje się papirus, lepili gliniane tabliczki, próbowali przy pomocy stilusów zapisać tekst na woskowych tabliczkach, odczytywali kipu, a także uczyli się pisać gęsim piórem! Uczniowie klasy 3d zdobywali wiedzę na zajęciach „Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu”. W czasie zajęć poznali tragiczną historię miasta Pompeje oraz codzienne życie jego mieszkańców, wspólnie budowali model sklepienia łukowego, układali mozaiki z prawdziwego marmuru, poznawali zastosowanie rzymskich lampek oliwnych oraz wykonywali i grali w starożytną rzymską grę planszową! Wszystkie zajęcia były bardzo ciekawe i pouczające, a zdobyta wiedza na pewno jeszcze nie raz będzie wykorzystana!

Dnia 26 marca 2018 roku odbył się Szkolny Konkurs Ortograficzny dla uczniów klas trzecich przygotowany przez panią Barbarę Petrykowską – Bodal. W komisji konkursowej byli także: pani wicedyrektor Beata Mokrska, która przywitała uczniów na początku konkursu, pani Magdalena Drabik i pan Tomasz Bodal. Każdą klasę reprezentowało dwóch uczniów. Przedstawiciele klas trzecich mieli do uzupełnienia tekst z lukami zawierający bardzo wiele wyrazów z różnymi trudnościami ortograficznymi. Rozstrzygnięcie nastąpiło już po pierwszym etapie. Mistrzem Ortografii został Miłosz Serowski z klasy III b, który uzupełnił tekst bezbłędnie i obronił tytuł z poprzedniego roku, kiedy został Mistrzem Ortografii na poziomie klas drugich. Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali piękne dyplomy za udział. Mistrz Ortografii otrzymał dyplom i nagrodę książkową. Na zakończenie konkursu pani wicedyrektor pogratulowała uczniom dobrych wyników i wręczyła dyplomy i nagrodę książkową.

28 marca sekcja kulturalno - oświatowa Samorządu Uczniowskiego naszej szkoły przy wsparciu zaangażowanych uczniów klas IV, VI i VII przeprowadziła pierwszą edycję gry szkolnej „ESCAPE ROOMS POD BRZOZAMI”.
W grze udział wzięły 52 osoby, były to 4-osobowe drużyny reprezentujące klasy IV-VII. Wybrani uczniowie musieli spełniać pewne kryteria - musieli być sprytni i pomysłowi, posiadać dobrą opinię na temat swego zachowania oraz telefon komórkowy i … latarkę lub dwie!!!
Cel nadrzędny imprezy był jeden – świetna i pełna przeżyć zabawa!!! Wdając się jednak w szczegóły wyglądało to tak:
- zgromadzeni uczniowie przed startem otrzymali pierwszą wskazówkę, do którego miejsca powinni się udać; np:
ESCAPE ROOM NUMER 3 znajduje się w sali, gdzie na biurku nauczyciela znajduje się model układu krwionośnego.
lub
ESCAPE ROOM NUMER 4 znajduje się w sali, gdzie jest zwierzątko pod nazwą AXOLOTL.
- w wylosowanym pomieszczeniu wykonywali stosowne zadania. Na wykonanie każdego z nich mieli 5 minut. Uczniowie zmierzyli się z następującymi sprawnościami: przyszywanie guzików, układanie puzzli z latarką w ręku, szukanie różnic, par w grze MEMORY oraz ukrytych jajeczek czekoladowych,. Do ich zadań należało również: wykonanie pieska techniką origami, karaoke, narysowanie karykatury nauczyciela oraz śmieszne selfie. Uczniowie pisali również wiersz, wymieniali wyrazy na wylosowaną literę, grali w kalambury i wykreślali wyrazy z danego kręgu tematycznego.
- po ukończeniu swej pracy otrzymywali ‘zaliczenie’ w postaci gwiazdki, którą ‘generałowie’ wklejali do karty odpowiedzi.
- z tą ‘przepustką’ udawali się ponownie do bazy, gdzie po zaliczeniu zadania ‘5 sekund’, otrzymywali kolejną wskazówkę. Zadanie ‘5 sekund’ polegało na wylosowaniu pytania i udzieleniu na nie właściwej odpowiedzi w czasie 5 sekund, odmierzanych przez klepsydrę.
- zwycięzcom za I (klasa VIIC), II (klasa VIIB) i III (klasa VIC) miejsca przyznano atrakcyjne nagrody - kupony zwalniające z odpowiedzi ustnych lub sprawdzianu w wybranym przez siebie dniu. Pozostałych uczestników za zaangażowanie, dobry humor i świetną zabawę nagrodzono słodkim upominkiem.

 

25.03.2018r na mszy św. o godz.11.00 w świątyni parafialnej św. Józefa, odbyło się podsumowanie konkursu na najładniejszą palmę. Palmy zostały wykonane przez uczniów, rodziców i wychowawców klas Ia, Ib, IIb, IIIc, IIId, IVa, VIb. Koordynatorem konkursu była p. Elżbieta Wielkopolska. Ksiądz Proboszcz doceniając wkład pracy i zaangażowanie wszystkich uczestników przyznał równorzędne nagrody w kwocie 200zł. Dziękujemy księdzu kanonikowi Andrzejowi Smoleniowi za piękny gest i życzliwość.


W roku szkolnym 2017/2018 uczniowie klas VII aktywnie uczestniczą w projekcie „Włącz myślenie”. Celem tego przedsięwzięcia jest podniesienie jakości nauczania w szkołach, rozwijanie umiejętności uczenia się, w tym logicznego myślenia i kreatywności ucznia oraz poprawa jego kontaktów interpersonalnych poprzez doskonalenie umiejętności kreatywnego rozwiązywania problemów. Nauczyciele pomagają uczniom poznać i zastosować narzędzia myślowe TOC (skrót z języka angielskiego Theory of Constraints – Teoria ograniczeń): „chmurkę”, „gałązkę logiczną” i „drzewko ambitnego celu”. Uczą także stosowania różnego rodzaju mnemotechnik, notatek obrazkowych oraz gamifikacji swojego procesu uczenia się.
23 marca 2018 roku w ramach realizacji projektu uczniowie klasy VIIC udali się ze ‘świąteczną wizytą’ do Zespołu Szkół Nr1 w Płocku. Naszym zadaniem było przybliżenie starszym kolegom i koleżankom słownictwa związanego ze Świętami Wielkanocnymi w języku niemieckim. Przygotowaliśmy dziewięć stacji, na których uczniowie kolorując pisanki, grając w grę planszową, stosując aplikacje multimedialne, przyporządkowując przedmioty do koszyków, szukając w sali ukrytych jajek czekoladowych, odpowiadając na pytania dotyczące kurnika  oraz szukając różnic, uczyli się niemieckich słówek. W czasie zajęć zastosowaliśmy metodę LdL (Lernen durch Lehren) – nauka przez nauczanie.
Taka metoda nauki wszystkim uczestnikom przypadła do gustu. Dla nas największą nagrodą był fakt, iż po naszej lekcji uczniowie zapamiętali 100% słownictwa – uczniów klasy II liceum odpytały Ania Zbroja i Wiktoria Głębowicz.
Dziękujemy za zaproszenie i czekamy na rewanż.

          Dnia 22 marca 2018r. o godz. 17:00 rozpoczął się w naszej Szkole „Dzień Otwarty”. Z radością przywitaliśmy wszystkie przybyłe z Rodzicami przyszłe „Pierwszaki”. Dzieci na „dzień dobry” dostały czterolistną koniczynkę „na szczęście”, a rodzice ulotki z informacjami o naszej szkole.

          Następnie wszyscy udali się na salę gimnastyczną. Tam naszych gości przywitała Pani Dyrektor Agata Bogiel i zaprosiła do obejrzenia programuj artystycznego w wykonaniu uczniów klasy IIIa i IIIe. Dzieci przygotowały p. Mariola Jakóbczyk i p. Małgorzata Skierkowska. Wierszem i piosenką uczniowie przywitali przyszłych „Pierwszaków”. Program bardzo się spodobał i został nagrodzony gromkimi brawami. Po przedstawieniu Pani Dyrektor odpowiadała na pytania rodziców. Potem wszyscy zwiedzali szkołę. Nasza „12” bardzo się podobała. Przedszkolaki i rodzice byli zachwyceni.

         To było naprawdę udane popołudnie .

               Kochani czekamy na was w naszej „12”!!!

17 marca 2018 roku nasza szkoła spróbowała swych sił w międzyszkolnym konkursie piosenki angielskiej „Song”, który odbył się w Szkole Podstawowej Nr 22 w Płocku. Uczennica klasy IVD Lena Jarzyńska wyśpiewała sobie wyróżnienie wykonując dwie angielskojęzyczne piosenki „Miraculum” Laury Marano oraz „Llama In My Living Room” AronChupa.

Lenkę do konkursu przygotowali: pani Agata Zarębowska (nauczycielka języka anielskiego) i pan Tomasz Sarniak (nauczyciel muzyki). Serdeczne gratulacje i podziękowania!!!

Udział w konkursie był niesamowitym przeżyciem i doskonałą zabawą dla naszej uczennicy. Wyróżnienie w konkursie daje ogromną motywację do pracy na przyszły rok. Postaramy się …

16.03.2018r odbył się IX szkolny konkurs wiedzy o Wielkim Poście dla uczniów klas trzecich.
Spośród 9 uczestników wyłoniono trzyosobowy zespół, który reprezentował naszą Szkołę na IX międzyszkolnym konkursie wiedzy o Wielkim Poście w Szkole Podstawowej nr 18 w Płocku. Dzieci do konkursu przygotowała p. Elżbieta Wielkopolska.
22.03.2018r Krzysiu Kolczyński i  Anastazja Kwiatkowska  z kl.IIIc oraz Maja Kajetaniak z kl.IIIe wywalczyli drugie miejsce.
Wszystkim uczestnikom konkursu gratulujemy odwagi zmierzenia się z trudną tematyką.

DEUTSCH HAT KLASSE – NIEMIECKI MA KLASĘ

 

Tak, tak, tak!!! To już wersja ostateczna i oficjalna!!! Ogłaszamy więc wszystkim wobec i każdemu z osobna, że  NIEMECKI MA już swoją KLASĘ w naszej szkole. Nasza praca dobiegła końca i widoczne są już jej finalne efekty, z których każdy może czerpać korzyści.

Wszystkie działania, które zaplanowaliśmy, zostały zrealizowane, mimo iż na początku zdawało nam się to niewykonalne. Ale po raz kolejny sprawdziło się powiedzenie „WOLLEN HEIßT KÖNNEN”

– „CHCIEĆ ZNACZY MÓC”.

Czego udało nam się dokonać i co udało nam się zmienić:

  • Ściany naszej pracowni pomalowaliśmy na żółty słoneczny kolor (jeden z kolorów flagi Niemiec);

  • Nogi ławek i krzesełek są teraz w kolorze czerwonym (drugi z kolorów flagi Niemiec);

  • Na głównej ścianie wymalowaliśmy ogromną czarną tablicę magnetyczną, do której przymocowujemy nasze prace (trzeci kolor flagi Niemiec);

  • Zasadziliśmy kwiatki w trzech doniczkach: czarnej, czerwonej i żółtej;

  • Wymieniliśmy oświetlenie w sali;

  • Na wielu przedmiotach w naszej pracowni umieściliśmy kartoniki z ich niemieckimi nazwami (przedmioty rodzaju męskiego napisaliśmy na niebieskich tabliczkach, żeńskiego na czerwonych i nijakiego na zielonych);

  • Dzięki pomocy i przychylności naszej Pani Dyrektor mamy w sali projektor, a na korytarzu stworzyliśmy kącik komunikacyjno-relaksacyjny, za co baaaaardzo dziękujemy.

  • Nasz kącik zdobią przepiękne ilustracje oraz tabliczka z ciekawostkami na temat Niemiec. Autorką tych prac jest Amelka Paradowska z klasy VIIA;

  • Podczas realizacji projektu przygotowaliśmy wiele plakatów edukacyjnych o charakterze leksykalno-gramatycznym;

  • Podczas prac projektowych wykonaliśmy mnóstwo zdjęć;

  • Dokumentację naszych działań sporządzili Oliwia Kraszewska, Maciej Chodubski oraz Mikołaj Derlukiewicz z klasy VIIC, wkładając w to mnóstwo wysiłku i energii. Dokumentacja powstała w języku niemieckim!!!

  • Bardzo dużo nauczyliśmy się podczas projektu.

  • Jednocześnie mieliśmy przy tym mnóstwo zabawy.

Teraz nie pozostaje nam nic innego, jak oczekiwać na opinię komisji konkursowej z warszawskiego Instytutu Goethego. Trzymajcie za nas kciuki…

KLASA VIIC 

 

Dnia 8 lutego 2018 roku klasa III b pod opieką wychowawczyni pani Barbary Petrykowskiej – Bodal i klasa III d pod opieką wychowawczyni pani Agnieszki Kijanowskiej oraz pani  Agnieszki Petrykowskiej - Chmielewskiej była w Zakątku Odkrywców w Starym Boryszewie. Uczniowie przy doskonale przygotowanych stanowiskach pracy uczestniczyli w warsztatach z optyki. W tajemniczej atmosferze ciemności mali odkrywcy poznali zasady rządzące światłem. Pracując z laserami i światłem białym dowiedzieli się ile kolorów ma tęcza oraz czym różni się załamanie od rozszczepienia. Podczas pokazu wyobraźnię rozbudziło malowanie światłem. Uczniowie sprawdzali też, jak silne może być światło. Na koniec każdy mały odkrywca zbudował swój własny kalejdoskop i zabrał go ze sobą. Jak zawsze dzieci bawiły się również przy rytmach energicznej muzyki. Dzieci były zachwycone pobytem w Zakątku Odkrywców, do szkoły wróciły roześmiane i zadowolone.

W dniu 23 lutego 2018r. w naszej szkole odbył się Międzyszkolny Konkurs Piosenki Powstańczej. Konkurs został zorganizowany wspólnie z Kuratorium Oświaty w Warszawie. Podczas konkursu gościła u nas Pani Aurelia Michałowska – Mazowiecki Kurator Oświaty, Pan Krzysztof Wiśniewski – Dyrektor Delegatury w Płocku Kuratorium Oświaty w Warszawie, Pani Katarzyna Majewska – zastępca Dyrektora Delegatury w Płocku Kuratorium Oświaty w Warszawie. W konkursie wzięły udział placówki z terenu Delegatury – 17 przedszkoli, 13 szkół podstawowych, 4 szkoły specjalne, 5 gimnazjów, 4 szkoły ponadgimnazjalne.   czytaj więcej...

W dniu 22 lutego 2018r. przypadała 117 rocznica urodzin Patronki Szkoły – Miry Zimińskiej – Sygietyńskiej. Z tej okazji uczniowie klasy IV d wraz z wychowawcą – Panią Joanną Kowalczewską i Panią Dyrektor – Agatą Bogiel wybrali się na ulicę Tumską.  Przy pomniku patronki złożyli kwiaty wraz z pomysłodawcą budowy pomnika - Panem Zdzisławem Belickim oraz Panią  Jolantą Marciniak – redaktor Tygodnika Płockiego.

W dniu 12.02.2018 r.  w naszej szkole odbyła się Zabawa choinkowa dla uczniów klas I-II, III-IV oraz V-VII. Zabawę dla najmłodszych dzieci prowadzili starsi uczniowie z klas VIb, VIIa, b, c  wraz z wychowawcami świetlicy. Przygotowali oni układ taneczny oraz wiele atrakcyjnych zabaw dla uczniów klas I-II. Sala gimnastyczna była udekorowana pięknymi  gwiazdkami, wykonanymi przez dzieci z klas młodszych. Serdecznie dziękujemy wszystkim uczniom zaangażowanym w pomoc przy zorganizowaniu tej zabawy.

Niemiecki ma klasę / Deutsch hat Klasse

WSPÓŁPRACA, WSPÓŁDECYDOWANIE, WSPÓŁODPOWIEDZIALNOŚĆ

 

Po upływie dobrych trzech miesięcy pragniemy podzielić się z Wami naszymi niemałymi osiągnięciami, refleksjami i radościami.

Nasze zmagania z projektem rozpoczęliśmy od planowania naszych działań. W pierwszym etapie powstały liczne propozycje „wymarzonej pracowni języka niemieckiego”. Nie wszystkie mogły oczywiście spotkać się z realizacją. Nie było też projektu idealnego. Nasza koncepcja zrodziła się w wyniku połączenia wielu pomysłów, popartych długimi dyskusjami, rozmowami, często kłótniami… Zawsze jednak udało nam się znaleźć złoty środek. Dużo zachodu było z doborem koloru ścian. Wielu niezdecydowanych, kilkoro niezadowolonych, część nieprzekonana.  Po długich negocjacjach … efekt można podziwiać w sali, oczywiście numer 21.

Gdy gotowy był już pomysł na NASZĄ KLASĘ, powołaliśmy do życia grupy zadaniowe oraz wyznaczyliśmy przybliżone terminy realizacji. Każdy z nas odpowiadał za określone działania. Na chwilę obecną musimy przyznać, iż trzymamy się planu i prace realizujemy zgodnie z harmonogramem.

Z gotowym projektem udaliśmy się do Pani Dyrektor, aby przedstawić nasze rewolucyjne plany. Nasz pomysł spotkał się z akceptacją i entuzjazmem Pani Dyrektor. Podczas jego realizacji cały czas możemy liczyć na Jej wsparcie i pomoc, za co BAAAAAARDZO DZIĘKUJEMY.

Co takiego zmieniło się w sali? Przede wszystkim zmieniliśmy w niej kolor ścian na słoneczny żółty oraz oświetlenie. Na bocznej ścianie wymalowaliśmy farbą magnetyczną tablicę, na której za chwilę zawisną nasze prace projektowe.  Większość przedmiotów została nazwana i opatrzona tabliczkami. Posadziliśmy także upragnione kwiatki. Na drzwiach wejściowych przykleiliśmy powitalne i pożegnalne hasła. TO JUŻ JEST GOTOWE!!!

Aktualnie ‘walczymy’ z przemalowaniem nóg od ławek i krzesełek na kolor czerwony. Na bieżąco przygotowujemy plakaty tematyczne oraz … ale to już niespodzianka!!! Podpowiadamy tylko, że nasz NIEMIECKI wychodzi z klasy!

Zachęcamy do obejrzenia zdjęć oraz odwiedzin :-)

31 stycznia 2018 r. odbyło się rozstrzygnięcie konkursu ,, Najpiękniejsza ozdoba choinkowa z Lwem Honorkiem.”

Uczniowie naszej szkoły odnieśli duży sukces.

Kalina Budek z klasy Ia oraz Adam Celmer z klasy Ia zajęli I miejsce w kategorii klas młodszych.

Adrian Niewiadomski z klasy Va zajął I miejsce w kategorii klas starszych.

Wyróżnienia otrzymali: Bartosz Kotecki z klasy IVc, Jan Ignatowski z IVa oraz

Wiktor Rzymkowski z klasy II b.

Gratulujemy!

Dnia 12 stycznia 2018r dla Uczniów klas I-III odbył się apel "Bezpieczne ferie zimowe".
Uczniowie klasy II b pod opieką p. Iwony Maławskiej i przy wsparciu Rodziców, przygotowali apel na temat zachowania bezpieczeństwa podczas ferii zimowych. Przypominali i doradzali swoim koleżankom i kolegom, jak zdrowo i bezpiecznie można korzystać z uroków zimy i zabaw na świeżym powietrzu.

Tradycyjnie w ostatni  dzień przed świąteczną przerwą (22.12.17r.) wychowankowie naszej szkoły obejrzeli przedstawienie opowiadające o Bożym Narodzeniu. W Jasełkach brali udział uczniowie z klasy IIIc (dziękuję za pomoc Pani Grażynie Orłowskiej), Ib, IVa, IVb, VIIa oraz chórzyści pod batuta Pana Tomasza Sarniaka. Dziękuję młodym aktorom i wszystkim, którzy w jakikolwiek sposób przyczynili się do radosnego przeżywania Wigilii w naszej Społeczności. Niech Boża Dziecina błogosławi Uczniom i ich Rodzicom każdego dnia 2018.

                                                                                                                                                           Elżbieta Wielkopolskalska

W nawiązaniu do realizowanego przez klasę VIIC projektu „DEUTSCH HAT KLASSE” w dniu 14 grudnia 2017 roku w naszej szkole odbyły się zajęcia-gra „Spielplan”,  prowadzone przez trenerkę Instytutu Goethego - panią Justynę Ciecharowską.

Tematem gry była szkolna kawiarenka w wymyślonej Szkole Podstawowej Nr 99 w Złotej Górze - zadaniem uczniów było wcielenie się w nowe role i przeniesienie rzeczywistości do owej szkoły. Uczniowie musieli samodzielnie podjąć decyzję, czy zakładają szkolną kawiarenkę, czy nie, jakie to ma wady i zalety, co i kto przemawia za, a kto przeciw. I tak zaczęła się zabawa...

 * Spotkanie zaczęliśmy od krótkiej rundy zapoznawczej oraz rozmawialiśmy o projekcie – ta część odbywała się w większości w języku niemieckim.

* Następnie uczniom zostały przydzielone role (rady rodziców, uczniów, dyrektora szkoły, mediów).  W tym momencie uformowały się grupy. Nauczyciel języka niemieckiego - Joanna Jarzyńska pełniła w grze rolę gościa wizytatora z Niemiec ze szkoły, w której uczniowie prowadzą swoją kawiarenkę. Jej zadaniem było doradzanie uczniom, rozmawianie z nimi tylko w języku niemieckim. Miało to na celu utworzenie kontekstu dla przygotowania plakatów i prezentacji po niemiecku. 

* Podczas pracy w grupach przewidziane były trzy momenty, w których prezentowane były cząstkowe wyniki prac poszczególnych grup.

* Na koniec spotkania została przeprowadzona z uczniami ewaluacja gry, też częściowo w języku niemieckim.

9 grudnia 2017 roku reprezentanci naszej szkoły uczestniczyli w V Jarmarku Bożonarodzeniowym organizowanym przez Urząd Miasta.

Do zadań uczestników należało udekorowanie choinki oraz godne zaprezentowanie swojej szkoły w wersji wokalnej. Nasz chór oraz wokalistki zaśpiewali znane utwory świąteczne. Natalia Jakubowska z klasy VIIB zaśpiewała utwór „Merry Christmas Everyone”. Lena Jarzyńska wykonała piosenkę „Kochany Panie Mikołaju”.

Nasza szkoła zajęła zaszczytne trzecie miejsce w konkursie na najpiękniej udekorowaną choinkę.

W nagrodę uczestniczy otrzymali ozdoby świąteczne, słodycze oraz ‚wejściówki’ do płockiego ZOO.

Nasza Szkoła i Parafia św. Józefa w Płocku aktywnie włączyły się w akcję „Paka dla Rodaka 2017”. Rodzice, uczniowie, pracownicy szkoły i parafianie dostarczyli dary, z których przygotowano paczki żywnościowe, z artykułami chemicznymi oraz paczki ze słodyczami dla dzieci. Dary trafiły do najbardziej potrzebujących Polaków mieszkających w Mołdawii. Delegacja uczniów z naszej szkoły – Magdalena Dolna i Zuzanna Kiciak wraz z panią dyrektor – Agatą Bogiel w dniach 5 – 10 grudnia 2017r. wzięła udział w osobistym doręczaniu paczek.

Spotkaliśmy się z ciepłym przyjęciem, była to dla nas lekcja historii i pokory. Przeżyliśmy wzruszające chwile.

Serdecznie dziękujemy wszystkim darczyńcom za przychylność i zaangażowanie dla organizowanej akcji.

7 grudnia 2017 roku. został rozstrzygnięty konkurs   na najpiękniejszą bombkę bożonarodzeniową.

W konkursie wzięło udział 32 dzieci z klas I-VII. Przyznano miejsca 1-3 i nagrody w dwóch kategoriach:

KLASY I - III

1.       Weronika Jabłońska – klasa II b

2.       Alicja Warczachowska – klasa I a

3.       Maja Malinowska – klasa III a

Lena Gosławska – klasa I a

KLASY IV – VII

1.       Aleksandra Dendys – klasa VII c

2.       Jan Ignatowski – klasa IV a

3.       Natalia Chojnowska – klasa

Wszystkie dzieci biorące udział w konkursie otrzymały dyplomy i upominki.

Dnia 6 grudnia 2017 roku w klasie III b odbyły się Mikołajki. Do klasy przybył Św. Mikołaj, którego uczniowie przywitali pięknie zaśpiewaną piosenką pt.: ,,Jedzie Mikołaj”. Po przywitaniu Św. Mikołaj rozdawał dzieciom długo wyczekiwane prezenty. Kiedy już wszystkie dzieci trzymały w rękach upominki zapakowane w piękne świąteczne i kolorowe torby, nastąpił moment kulminacyjny – pani wychowawczyni Barbara Petrykowska – Bodal dała sygnał, że można je rozpakować. W klasie nastąpił gwar, śmiech i radość. Klasowe Mikołajki w sali nr 8 przebiegły w miłej, radosnej i świątecznej atmosferze.

Uczniowie klasy 3 b mogą się już cieszyć przedświątecznym nastrojem i czekaniem na Święta Bożego Narodzenia, ponieważ ich sala wygląda bajkowo. Dzieci mają piękne, świąteczne gazetki i żywą, pachnącą lasem choinkę, którą przywiózł dzieciom pan Patryk Reszczyński. Uczniowie wspólnie ją ubrali w świecące łańcuchy, kolorowe światełka i białe bombki. I w tak wesołym nastroju dzieci brały udział we wróżbach andrzejkowych zorganizowanych przez nauczycieli świetlicy szkolnej. Dzieci wróżyły sobie z wosku, kart, kostek do gry, tańczyły i świetnie się bawiły. Następnie w klasie miały słodki poczęstunek i klasową dyskotekę.

Dnia 30listopada 2017 roku w świetlicy szkolnej odbyły się andrzejki dla klas I-III .

                Uczniowie klasy VI b przebrani za wróżki i wróżbitów zapoznały gości z tradycją i obrzędami wróżb andrzejkowych.  Wprowadziły dzieci w świat magii wypowiadając zaklęcie. Następnie zaprosiły wszystkich do stanowisk wróżbiarskich, przy których dzieci mogły dowiedzieć się co wydarzy się w ich najbliższej przyszłości.  Na zakończenie dzieci bawiły się przy muzyce, uczestnicząc przy tym w rozmaitych konkursach m.in.  z balonem,  miotłą, kapeluszem.

                Organizatorami zabaw andrzejkowych były: Magda Tyburska, , Katarzyna Leiblich.

W dniu 29 listopada klasa 4A i 4B, były na wycieczce w Toruniu. 

Dzieci zwiedzały Młyn Wiedzy, obejrzały w teatrze Księgę Dżungli, uczestniczyły w warsztatach samodzielnego pieczenia pierników. 

Dnia 23 listopada 2017 r. klasa III c była na wycieczce w Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu. Na początku dzieci uczestniczyły w programie edukacyjnym ,,Andrzejki w skansenie".  W pięknej scenerii , magii  Andrzejek dzieci usłyszały legendę tego święta. Następnie pod okiem instruktorów każde dziecko mogło sobie powróżyć. Lanie wosku, ustawianie bytów w kierunku wyjścia, wróżenie z magicznej księgi, pestek jabłek, czy liczenie grochu to tylko niektóre z wróżb. Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie eksponatów muzealnych. Dzieciom bardzo podobała się chata,  w której była dawna szkoła. Na koniec dzieci zakupiły pamiątki. Opiekę nad uczniami sprawowała pani Grażyna Orłowska i pani Sylwia Gruszczyńska.

Dnia 22 listopada 2017 roku klasa 3b była na wycieczce w Warszawie. Dzieci zwiedziły Manufakturę Cukier Lukier, gdzie obejrzały pokaz produkcji słodyczy i same brały udział w robieniu lizaków, które ze sobą zabrały. Mogły także zakupić inne słodycze. Następnie były w fabryce bombek Silverado. Zwiedziły tam Muzeum – Wzorcownię , gdzie zgromadzono 9 tysięcy bombek w różnych kształtach i kolorach. Dzieci wzięły także udział w pokazie produkcji bombek. Na zakończenie uczestniczyły w warsztatach, podczas których samodzielnie ozdabiały bombki choinkowe. Każde dziecko otrzymało na pamiątkę bombkę przez siebie ozdobioną oraz mogło zakupić różne ozdoby choinkowe w sklepie fabrycznym. Miłą niespodzianką był słodki poczęstunek. Dzieci wróciły do Płocka w świątecznym nastroju, bardzo zadowolone. Opiekę nad uczniami sprawowali pani Barbara Petrykowska – Bodal i pan Tomasz Bodal.

Apel z okazji 99 rocznicy odzyskania niepodległości.

Niemiecki ma klasę / Deutsch hat Klasse

WSPÓŁPRACA, WSPÓŁDECYDOWANIE, WSPÓŁODPOWIEDZIALNOŚĆ

 

Jaki związek ma kolor ścian z lekcją języka niemieckiego? Z pozoru nie ma. Jakże często jednak pierwsze wrażenie jest mylne! Warto więc przyjrzeć się dokładniej projektowi „Niemiecki ma klasę / Deutsch hat Klasse” prowadzonemu przez Goethe-Institut w Warszawie.

Tak właśnie zrobili i nasi uczniowie. Są obecnie jednym z 113 zespołów biorących udział w konkursie „Niemiecki ma klasę” w roku szkolnym 2017/2018.

Zadanie konkursowe polega na tym, by wspólnie zastanowić się, jak powinna wyglądać optymalna sala lekcyjna do nauki języka niemieckiego i wprowadzić takie zmiany, które sprawią, że przebywający w niej uczniowie i nauczyciel będą czuć się komfortowo, a aranżacja klasy ułatwi naukę. 

Zanim jednak uczniowie przystąpią do działania, zespoły muszą zadać sobie wiele pytań i wspólnie poszukać odpowiedzi - co trzeba zrobić, aby klasa była przyjazna dla wszystkich? Jakie zmiany są potrzebne i możliwe do przeprowadzenia? Jakiego wsparcia potrzebuje zespól przy nowej aranżacji sali lekcyjnej i kto może go udzielić?

Goethe-Institut przygotował materiały, oferuje szkolenia i warsztaty, a zespól projektu „Niemiecki ma klasę” służy pomocą nauczycielom poszukującym informacji.

Tym projektem Goethe-Institut chciałby zachęcić uczniów do działań na rzecz najbliższego środowiska i stworzyć okazję do zdobywanie doświadczeń w partycypacji. Wspólne poszukiwanie nowych rozwiązań, współudział w podejmowaniu decyzji i współdziałanie przy realizacji ustalonych zamierzeń ma na celu stworzenie optymalnego środowiska do nauki języka niemieckiego w szkole.

 W 2016 roku projekt uzyskał „European Language Label“, honorowy europejski znak innowacyjności w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych.

Patronat honorowy nad projektem objęła Minister Edukacji Narodowej, a partnerem projektu jest Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie. Instytucją wspierającą projekt jest Ministerstwo Spraw Zagranicznych Republiki Federalnej Niemiec.

 

DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH
Data: 08.XI. 2017
Organizatorzy: nauczyciele języków obcych
Prace na stacjach zadaniowych organizowali i nadzorowali uczniowie klas 4D, 7A i 7C
Aktywności:
język niemiecki
* uczniowie mieli możliwość sprawdzenia w quizie swojej wiedzy na temat wszystkich języków świata,
* grali w grę MEMORY, poznając podstawowe zwroty związane z wakacjami,
* grali w grę planszową „Deutsch ist einfach”, rozpoznając znaczenie niemieckich internacjonalizmów,
* uczennice klasy 7A i 7C upiekły ciasteczka maślane i muffiny marchewkowo-cytrynowe według niemieckich przepisów. Przybyli uczniowie poznawali nazwy niemieckich produktów potrzebnych do powyższych wypieków,
język angielski
* Memory game – uczniowie mieli za zadanie dopasować wyrazy do ilustracji, a następnie mogli sprawdzić swoją spostrzegawczość w grze pamięciowej.
* Wykorzystując metodę burzy mózgów, uczniowie mieli za zadanie podanie jak największej liczby wyrazów zaczynających się na wylosowaną literę.
* Uczniowie losowali, a następnie wykonywali zadania podane na kartce.
* Uczniowie rozwiązywali łamigłówki językowe sprawdzające ich umiejętności leksykalno-gramatyczne.
* Uczniowie mieli możliwość sprawdzić swój zasób słownictwa biorąc udział w quizie językowym.

Kolejny nasz szkoDZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH Data: 08.XI. 2017 Organizatorzy: nauczyciele języków obcych Prace na stacjach zadaniowych organizowali i nadzorowali uczniowie klas 4D, 7A i 7C Aktywności: język niemiecki * uczniowie mieli możliwość sprawdzenia w qDZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH Data: 08.XI. 2017 Organizatorzy: nauczyciele języków obcych Prace na stacjach zadaniowych organizowali i nadzorowali uczniowie klas 4D, 7A i 7C Aktywności: język niemiecki * uczniowie mieli możliwość sprawdzenia w quizie swojej wiedzy na temat wszystkich języków świata, * grali w grę MEMORY, poznając podstawowe zwroty związane z wakacjami, * grali w grę planszową „Deutsch ist einfach”, rozpoznając znaczenie niemieckich internacjonalizmów, * uczennice klasy 7A i 7C upiekły ciasteczka maślane i muffiny marchewkowo-cytrynowe według niemieckich przepisów. Przybyli uczniowie poznawali nazwy niemieckich produktów potrzebnych do powyższych wypieków, język angielski * Memory game – uczniowie mieli za zadanie dopasować wyrazy do ilustracji, a następnie mogli sprawdzić swoją spostrzegawczość w grze pamięciowej. * Wykorzystując metodę burzy mózgów, uczniowie mieli za zadanie podanie jak największej liczby wyrazów zaczynających się na wylosowaną literę. * Uczniowie losowali, a następnie wykonywali zadania podane na kartce. * Uczniowie rozwiązywali łamigłówki językowe sprawdzające ich umiejętności leksykalno-gramatyczne. * Uczniowie mieli możliwość sprawdzić swój zasób słownictwa biorąc udział w quizie językowym. dosny happening wywołał wiele wzruszeń nie tylko wśród uczestników, ale także napotkanych osób. Były uśmiechy, ciepłe rozmowy, a nawet serdeczne uściski. Młodzi ludzie otrzymali mnóstwo dobrych słów od ludzi starszych,młodzieży, kierowców, pracowników sklepu. Nagle ulice stały się kolorowe, a świat pogodniejszy. Nasi uczniowie nauczyli się także czegoś o sobie-że potrafią otworzyć się do drugiego człowieka, przełamać nieśmiałość, ale też umieć się wycofać, gdy ktoś nie życzy sobie kontaktu. Ale także,  że pięknie jest być bezinteresownym, dawać uśmiech, poświęcić chwilę na rozmowę z kimś, kto czasami nie ma z kim porozmawiać.

Młodzi Artyści- byliście wspaniali! :-)

 

ŚLUBOWANIE KLAS PIERWSZYCH

 

DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ

Szkoła Podstawowa nr 12 w Płocku, uczestniczyła w Kampanii "Serfuję Bezpiecznie", organizowanej przez Fundusz Grantowy dla Płocka.

Bezpieczeństwo w Internecie jest  bardzo ważnym i aktualnym tematem, który należy poruszać wśród młodzieży. Coraz częściej dzieci i młodzież przenoszą swoje życie do świata wirtualnego i wypierają rzeczywistość. Niestety nie zdają sobie sprawy, że wirtualny świat nie jest całkowicie bezpieczny. W sieci nie ma prywatności, a każde kliknięcie jest zapamiętywane.

Nasza szkoła wzięła udział, w każdym działaniu, jakie oferowała kampania "Serfuję Bezpiecznie"

1.Warsztaty dla uczniów

2.Celem tych warsztatów, jest uświadomienie uczniów na temat zagrożeń jakie mogą wynika z nierozważnego korzystania z Internetu. Na zajęciach została przedstawiona opowieść w formie storytellingu. Aktorzy odgrywali sceny jakie mogą ich spotkać w Internecie np. Facebooku. W strategicznych momentach sceny zostały przerwane, a uczniowie otrzymali pytania jak oni by się zachowali i co by zrobili. Dalsze losy aktorów zależały od odpowiedzi i wyboru uczniów. Zakończenie sceny, mogło się skończyć szczęśliwie lub tragicznie.

3.Warsztaty uświadomiły młodzieży, jak niebezpiecznie może być w sieci, jak źle mogą się skończyć znajomości z nieznajomymi z Internetu.

4.Warsztaty dla rodziców

5.Podczas tych warsztatów rodzice i opiekunowie poznali najważniejsze zagrożenie w sieci takie jak np. kradzież wizerunku oraz danych, seksting, hejting, uzależnienie od gier itp.

6.Rodzice dowiedzieli się  jak można zabezpieczyć urządzenia i ochronić dane. Uzyskali odpowiedzi na pytania i wątpliwości.

7.Gra miejska

8.Gra miejska, w której wzięla udział klasa 4b, polegała na tzw. Podchodach. Uczniowie rozwiązywali w otrzymanych ksiażeczkach zadania, które były umieszczone w 7 punktach rozmieszczonych w Płocku. Za wykonane zadania można było uzyskać punkty zapisywane w otrzymanych książeczkach. Klasa 4b, zdobyła ich najwięcej, oraz mieli świetny czas pokonania wszystkich stacji, dzięki czemu wygrali grę miejską i otrzymali nagrody.

9.Udział w grze pozwolił się uczniom lepiej poznać. Można było obserwować jak pięknie potrafią ze sobą współpracować, rozmawiać i szukać najlepszego rozwiązania.

 

Dnia 09.10.2017 w „Chotomku” klasa 4a wzięła udział w spotkaniu autorskim z p. Grzegorzem Kasdepke. Dzieci bardzo chętnie zadawały pytania, rozmawiały a na koniec zakupiły książki z osobistą dedykacją autora dla każdego dziecka.

6 października odbył się Bieg Tumski, w którym wystartowali nasi najlepsi  długodystansowcy:

Wiktor Sułek - klasa V sportowa, zajął 3 miejsce,

Dominik Piotrowski -klasa IV, zajął 4 miejsce.

Bardzo dobrze zaprezentowała się Alicja Sułek z klasy VII b - sportowej. Gratulujemy!

 

Dn.05.10.2017r. klasa 3a i 3d były na wycieczce w Warszawie.

     W Muzeum  Geologicznym dzieci zobaczyły szkielety wymarłych zwierząt z epoki lodowcowej, rekonstrukcję polskiego dinozaura oraz jaskini. Szczególną atrakcją były rekonstrukcje szkieletów mamuta i nosorożca włochatego oraz niedźwiedzia jaskiniowego.

   W Teatrze Muzycznym Roma uczniowie obejrzeli 500 przedstawienie „ Małego Księcia”. Po spektaklu uczestniczyliśmy w uroczystości związanej z jubileuszem: spotkanie z reżyserem, aktorami, wspólne zdjęcie, które można zobaczyć na stronie teatru.

    Ostatnim punktem wycieczki było Lotnisko im. Fryderyka Chopina. Z tarasu widokowego dzieci z ogromnym zaciekawieniem oglądały startujące i lądujące samoloty.

   Opiekę nad dziećmi sprawowały: p. Mariola Jakóbczyk, p. Agnieszka Kijanowska, p. Katarzyna Leiblich, p. Małgorzata Dolna.

Dnia 3 października 2017 roku klasa I a i I b odwiedziła „Zakątek Odkrywców” w Starym Boryszewie. Uczniowie własnoręcznie wykonywali barwne i pachnące kredki przy doskonale przygotowanych stanowiskach pracy, w rękawiczkach i specjalnych okularach . Następnie uczestniczyli w zabawach przy muzyce i oglądali pokaz sztuczek magicznych. Wszyscy w dobrych humorach opuścili „Zakątek Odkrywców”, zabierając ze sobą kredki.

Spotkanie pierwszoklasistów ze Strażą Miejską - "Jesteś widoczny, jesteś bezpieczny"

W dniu 2.10.2017r. na terenie Szkoły Podstawowej Nr 12 Płock, odbył się Międzyszkolny Turniej Piłki Nożnej Chłopców klas III, o Puchar Dyrektora. Młodzi zawodnicy  płockich szkół, mieli przyjemność rozgrywania zawodów, na pięknym  obiekcie sportowym.  W turnieju uczestniczyli uczniowie ze szkół podstawowych: nr 5, nr 11, nr 12, nr 17, nr 23.  System rozgrywek „każdy z każdym”. 

Klasyfikacja końcowa:

I – miejsce  - SP nr 23 – 12 Pkt,

II – miejsce – SP nr 11 – 7 pkt  - lepszy bilans bramkowy od SP nr 12 (1 gol !),

III – miejsce – SP nr 12 – 7 pkt, 

IV – miejsce – SP nr 5 – 3pkt,

V – miejsce – SP nr 17 – udział.

- statuetkę dla najlepszego golkipera odebrał:  Kuba P. z SP nr 23,

- statuetkę „Króla strzelców” – Franek Sz. SP nr 23 – dwanaście goli,

    Nasi chłopcy wygrali dwa mecze, jeden przegrali i jeden zremisowali  z SP nr 11 (3:3). Brawo !!!

    Wszyscy uczestnicy turnieju otrzymali medale, drużyny dostały dyplomy i puchary. Fundatorem nagród była Płocka Akademia Piłki Nożnej.  Szkoła zabezpieczyła dla uczestników wodę dla oraz przekąskę.  sp;

    Trofea wręczali: p. Dyrektor A. Bogiel, oraz  p. Z. Mierzyński koordynator Płockiej Akademii Piłki Nożnej.

Organizatorem: J. Stachowicz, P. Gruk, Z. Mierzyński, SP nr 12.

   Reprezentacja SP nr 12 : Wiktor, Dawid, Franek, Krzysiek, Janek, Kacper, Tomek,  Alek.

   Trener: Pierre G. J

W środę 27 września 2017 r. uczniowie klasy III c uczestniczyli w zajęciach sportowo - rekreacyjnych na ściance wspinaczkowej w Orlen Arenie. Była to nagroda, jaką klasa otrzymała od Prezydenta miasta Płocka w kampanii "Rowerowy Maj".  Uczniowie z liną asekuracyjną i pod opieką instruktorów wspinali się na różne rodzaje i wysokości ścianek. Niektóre dzieci po raz pierwszy mogły poznać tajniki wspinaczki skałkowej i pokonać swój strach. Inni uczniowie doskonale radzili sobie na 9- metrowych ściankach. W czasie zajęć wspinaczkowych każdy uczeń mógł spróbować swoich sił i poprawić tężyznę fizyczną. Wszystkim uczniom oraz wychowawczyni p. Grażynie Orłowskiej bardzo podobały się zajęcia sportowo - rekreacyjne w Orlen Arenie.

Dnia 21września 2017 roku klasa III b pod opieką wychowawczyni pani Barbary Petrykowskiej – Bodal i klasa III d pod opieką wychowawczyni pani Agnieszki Kijanowskiej oraz pani Małgorzaty Dolnej i pani Agnieszki Petrykowskiej - Chmielewskiej była w Zakątku Odkrywców w Starym Boryszewie. Uczniowie przy doskonale przygotowanych stanowiskach pracy uczestniczyli w warsztatach biologicznych. Był to dla uczniów wyjątkowy czas na poznanie świata w mikroskali. Mali badacze poznali mikroskop, samodzielnie przygotowywali próbki do obserwacji oraz poznali różnice w budowie komórek zwierzęcych i roślinnych. Między obserwacjami próbek na mikroskopach uczniowie wspaniale się bawili przy rytmach energicznej muzyki. Dzieci były zachwycone pobytem w Zakątku Odkrywców, do szkoły wróciły roześmiane i zadowolone.

W dniach 11- 12. 09.2017r klasa III c razem z wychowawcą Panią  Grażyną Orłowską oraz asystentką Panią Barbarą Kozioł była w ,,SSM - Zielona Szkoła" w Sendeniu. Wszystkim uczniom bardzo podobały się warsztaty przyrodnicze w terenie pt. ,,Poszukiwanie skarbów z GPS" oraz zajęcia z sokolnikiem, w czasie których każdy mógł dotknąć, a nawet potrzymać sokoła wędrownego.  Na zajęciach ,, Pożyteczne pszczoły" uczniowie samodzielnie wykonali figurki z wosku pszczelego. Cała klasa chętnie uczestniczyła we wszystkich warsztatach edukacyjnych w Sendeniu.

W dniu 8.09.2017r uczennice SP nr 12, uczestniczyły w Turnieju Piłki Nożnej Dziewcząt zorganizowanym przez SP nr 17 Płock oraz Radę Osiedla Miodowa. Nasze dziewczynki były zdecydowanie najlepsze. Wygrały 3 spotkania i jedno zremisowały. Zajęły I miejsce w turnieju. Otrzymały złote medale, dyplom oraz piękny puchar. Najlepszą zawodniczką turnieju została nasza uczennica Weronika- brawo. W ramach dodatkowej nagrody, dziewczyny  miały zaszczyt zagrać mecz, przeciwko zawodniczkom z klubu Królewscy Płock. Oby tak dalej. Skład: Weronika, Lena, Wiktoria, Oliwia, Sylwia, Natalia, Malwina, Julia. BRAWO !!!! Trener: Piotr Gruk

4 września 2017 r. nasza szkoła, po dwumiesięcznej przerwie wakacyjnej, znów zatętniła życiem. Uroczystości rozpoczęcia roku szkolnego 2017/2018 towarzyszyło jeszcze jedno wyjątkowe i radosne wydarzenie- otwarcie długo oczekiwanego przez całą społeczność szkolną kompleksu sportowo- rekreacyjnego wybudowanego na terenie Szkoły Podstawowej nr 12.

Tę doniosłą chwilę uświetniła obecność wielu osób, które przyczyniły się do powstania boisk. Gościem specjalnym był  Prezydent Miasta Płocka, pan Andrzej Nowakowski, który nie tylko życzył wszystkim przyjemnego korzystania z obiektu, ale w ramach prezentu przywiózł piłki dla wszystkich uczniów. Pan Prezydent otrzymał także z rąk pani Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 12- Agaty Bogiel statuetkę, wykonaną przez nauczycielkę plastyki- panią Annę Anulewicz- Wiercińską.

Po przemówieniu pani Dyrektor Agaty Bogiel oraz księdza proboszcza Andrzeja Smolenia, nastąpiło uroczyste przecięcie wstęgi oraz poświęcenie boiska.

Po części oficjalnej zgromadzeni obejrzeli widowisko, które przeniosło oglądających na pokład samolotu wracającego z wakacji do szkoły. Samolotu niezwykłego, bo przypominającego wyglądem supernowoczesny obiekt sportowy Szkoły Podstawowej nr 12.

Po spektaklu widzowie obejrzeli nowoczesny układ tańca sportowego, w wykonaniu grupy tanecznej, pod kierunkiem pani Elżbiety Kwiecińskiej.

 Przedstawienie przygotowała nauczycielka języka polskiego- pani Edyta Szymczak, o oprawę muzyczną zadbał nauczyciel muzyki- pan Tomasz Sarniak, zaś rekwizyty przygotowała pani Anna Anulewicz-Wiercińska, nauczycielka plastyki. W widowisku udział wzięli młodzi aktorzy z grupy teatralnej, a także grupy muzycznej i plastycznej, jak również chętni uczniowie z klas 5, 6 i 7. Dziękujemy wszystkim osobom, które pomogły przy przygotowaniu dzieci do występu, a szczególnie pani Marcie Bieniek, nauczycielce przyrody.

W sobotę 2 września 2017 roku w Książnicy Płockiej im. Władysława Broniewskiego czytaliśmy "Wesele" Stanisława Wyspiańskiego. Głośne czytanie tego polskiego dramatu odbyło się w ramach szóstej edycji Narodowego Czytania - ogólnopolskiej akcji pod patronatem Pary Prezydenckiej.

Weselna zabawa zaczęła się o godz. 14.00. Rozpoczęli ją Joanna Banasiak - dyrektor Książnicy Płockiej i Mariusz Pogonowski - aktor Teatru Dramatycznego. Czytali politycy, dziennikarze, ludzie kultury i młodzież szkolna. Nasza szkoła rokrocznie bierze udział w tym wspaniałym przedsięwzięciu. W tym roku fragmenty "Wesela" czytały uczennice klas siódmych - Emilia Wysocka i Gabriela Bąbała. Uczennice przygotowały nauczycielki - Pani Magdalena Drabik i Pani Małgorzata Dolna, które także uczestniczyły w tym niecodziennym wydarzeniu. "Dwunastka" otrzymała z rąk pani dyrektor certyfikat potwierdzający udział szkoły w czytaniu. Już dziś zapraszamy za rok.

 

 

 

 


SP12 admin © 2016


Powrót do treści | Wróć do menu głównego