Program PKN ORLEN na zakup pomocy dydaktycznych

10 płockich szkół podstawowych otrzymało dofinansowanie ze środków PKN ORLEN na zakup pomocy dydaktycznych do fizyki, chemii i biologii. To efekt umowy podpisanej przez Miasto Płock z PKN ORLEN, który jest inicjatorem i głównym sponsorem programu edukacyjnego wyposażenia sal dydaktycznych.

Już w listopadzie pracownie fizyczne, chemiczne i biologiczne Szkół Podstawowych nr 2, 3, 5, 11, 12, 14, 17, 18, 21 i 22 wzbogaciły się o nowe, zakupione zgodne z ich indywidualnymi potrzebami, wyposażenie. Do placówek trafiły m.in. monitory interaktywne, wizualizery, tablety ze specjalistycznymi czujnikami i oprogramowaniem, dygestoria, stoły demonstracyjne, tor z poduszką powietrzną, zestawy do doświadczeń z optyki, zestawy odczynników chemicznych, sprzęt laboratoryjny, modele anatomiczne, mikroskopy, czy urządzenia pomiarowe. Całkowite dofinansowanie przekazane przez Sponsora to prawie 240 tys. zł.

W naszej szkole w ramach programu został zakupiony  sprzęt do pracowni fizyczno-chemicznej:

  • Monitor interaktywny;
  • Labdisc – Fizyka – cyfrowe, mobilne laboratorium do fizyki;
  • Labdisc – Chemia – cyfrowe, mobilne laboratorium do chemii;
  • Multimedialne pracownie przedmiotowe – Fizyka;
  • Multimedialne pracownie przedmiotowe – Chemia;
  • Zestaw do prezentacji zjawisk optycznych – program wspomagający omawianie podstawowych pojęć z zakresu światła i barw.

 

Wykorzystanie nowoczesnych pomocy przyczynia się do uatrakcyjnienia zajęć i pozytywnie wpływa na kształtowanie i rozwijanie kompetencji uczniów w zakresie nauk ścisłych. Pobudza naturalną ciekawość dzieci i chęć poznawania zasad rządzących otaczającym nas środowiskiem. Może zainspiruje naszych wychowanków do szukania rozwiązań, które w przyszłości zmienią świat…

Wszak badania pokazują, że im wcześniej dziecko będzie miało kontakt z nauką, technologią, inżynierią i matematyką (tzw. STEM – Science, Technology, Engineering, Mathematics), tym większa szansa, że rozpocznie karierę i odniesie sukces w tych dziedzinach.

Uroczysta inauguracja projektu  odbędzie się 29.11.2019 r. w Szkole Podstawowej z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Płocku.

 

Program  „Pracownie językowe w płockich szkołach” 

Program  „Pracownie językowe w płockich szkołach” to przedsięwzięcie współfinansowane przez miasto Płock i Fundację ORLEN. W ramach projektu 20 szkół podstawowych i ponadpodstawowych zostało doposażone nowoczesnym sprzętem, który znacząco ułatwia naukę języków obcych. Koszt programu to 490 tysięcy złotych, z czego 400 tys. zostało dofinansowane ze środków Fundacji ORLEN, a 90 tys. pochodziło z budżetu miasta Płocka.

Tym razem, po pracowniach fizycznych chemicznych, biologicznych oraz zawodowych,
20 płockich szkół wzbogaciło się o nowoczesne, multimedialne pracownie językowe.

Dotychczasowe pomoce dydaktyczne  radiomagnetofony, komputery czy projektory zastąpiły nowoczesne monitory interaktywne LED 65″, komputery PIA wyposażone w programy do zarządzania klasopracownią, tablety, profesjonalne słuchawki, estetyczne stanowiska  pracy uczniowskiej spięte systemowo z klasopracownią. Realizacja projektu „Pracownie językowe w płockich szkołach” przyczyniła się do powstania profesjonalnych, nowoczesnej multimedialnych pracowni językowych spełniających najwyższe standardy. Ich funkcjonalność zapewni młodzieży wyższy standard słuchanego tekstu, stworzy lepsze warunki do indywidualnego, niczym nie skrępowanego rozwoju każdego ucznia w obszarze  konstruowania wypowiedzi oraz komunikowania z innymi uczniami w grupie.

Wykorzystanie multimedialnej pracowni językowej nie ograniczy się li tylko do prowadzenia zajęć dydaktycznych. Będzie ona swoistym „oknem na świat” dla młodzieży, dzięki możliwości korzystania z edukacyjnych zasobów internetowych, chociażby wirtualnych spacerów po muzeach, galeriach i miejscach związanych z  historią oraz popkulturą  innych krajów.

Wykorzystanie zasobów multimedialnych i narzędzi informatycznych w nauce języka obcego, nie tylko uatrakcyjni proces edukacyjny, ale  również wpłynie na większe zaangażowanie ze strony uczniów w proces dydaktyczny oraz pozwoli na koncentrację młodzieży ukierunkowaną
na  wykonywane ćwiczenia. Możliwy będzie swobodny, głośny trening wymowy przez dialogi, udoskonalające mowę i przełamujące naturalny opór do rozmów w obcym języku. W naturalny sposób wpłynie to na tempo oraz, co najważniejsze, efekty pracy. Z wielu dostępnych badań wynika,
że korzystanie z multimedialnych narzędzi do nauki języka zwiększa  skuteczność przyswajania nowej wiedzy nawet o kilkadziesiąt procent w stosunku do tradycyjnego nauczania. Jest to kluczowe, szczególnie w nauczaniu i uczeniu się języków obcych.

Dzięki realizacji programu płockie szkoły mogą zapewnić uczniom naukę języków obcych
na miarę XXI wieku